Mobilni oblak sve aktuelniji

Posted: februar 23, 2012 in Uncategorized
Oznake:

Kompanija Cisco, odnosno njen Odsek za istraživanje i ekonomsku praksu (IBSG), sproveo je istraživanje na temu mobilnog računarskog oblaka.

Prema rečima Stjuarta Tejlora, direktora ovog odseka, o mobilnom cloudu se puno priča, jer su i pojedinačno te oblasti (mobile i cloud), najaktuelnije teme tehnološkog sveta.

Ono što mobilni oblak nudi su jedinstveni cloud servisi, rekao je on, koji koriste jedinstvene karakteristike mobilnih uređaja, a koji su trendovi u njegovom korišćenju, Cisco je zaključio nakon sprovedenog izveštaja koje je obuhvatilo preko hiljadu ispitanika starijih od 18 godina u Americi.

Što se njihovih aktivnosti na smartfonima tiče, zapaže se trend pomeranja na cloud, kažu iz Cisca, a među najčešćim aktivnostima su webmail, društvene mreže, čuvanje i deljenje fotografija i dokumentara i video pozivi.

Sve više korisnika mobilnih telefona prelazi na smartfone, a procene ove kompanije su da će do 2013. godine 60 posto korisnika koristiti smartfone, a upravo su ovi uređaji najzaslužniji za prodor mobilnog clouda.

Biznis korisnici su, kažu iz ove kompanije, ključni za usvajanje novih trendova, a Cisco predviđa da će do kraja 2012. godine poslovni korisnici rutinski obavljati video pozive putem mobilnih telefona, ali i da će želeti da naizmenično koriste različite uređaje u realnom vremenu (na primer, ukoliko razgovaraju putem mobilnog telefona, ukoliko uđu u kancelariju poziv se prebacuje na kancelarijski telefon).

Još jedan od trendova koje Cisco prognozira je virtuelna integracija sa desktop okruženjem, a granice između ličnog i profesionalnog kod mobilnih uređaja do 2012. godine izgubiti.

Podaci će se sve više čuvati u oblaku, jer se time smanjuje rizik od gubitka sadržaja.

U trenutku kada se servisi budu sve više pomerali ka cloudu, bitno je razviti integrisanu strategiju uređaja koristeći sposobnosti kao što je prepoznavanje govora i istorija poruka koje se smatraju karakteristikama i funkcijama mobilnih uređaja, rekao je Tejlor.

„Ova strategija treba da uključi kreiranje “cloud” usluga koje se odnose kako na poslovnu tako i na ličnu upotrebu, na primer, igre i društvene mreže. Provajderi treba da se fokusiraju na ispunjavanje obećanja vezanih za fiksiranu mobilnu konvergenciju za poslovne korisnike sa glasovnim iskustvom i podacima koji su svojstveni fiksnim i mobilnim mrežama”.

Advertisements

Zatvoreno za komentare.